Üdvözöljük a

A MARKETING NEM (CSAK) REKLÁM!!! Cikk a marketing és marketingstratégia jelentéséről és a benne rejlő lehetőségekről

honlapján!

-

Kamarai rendezvények

<< 2018 November >>
KeSzeCsüSzoVa
   1234
567891011
121314151617
18
19202122232425
2627282930  

Megyei Fejlesztési és Képzési Bizottság

Pályaválasztási tanácsadás

A MARKETING NEM (CSAK) REKLÁM!!! Cikk a marketing és marketingstratégia jelentéséről és a benne rejlő lehetőségekről

Szerző: Sebestyénné Mészáros Eszter | 2011. február 1.

Sok emberrel beszéltem már a marketingről, volt köztük magasan kvalifikált szakember, középvezető, kőműves, kisvállalkozó, orvos, bankár. Az emberek nagy része a reklámmal azonosítja a marketinget, kétségkívül ez a legjobban szem előtt lévő eszköze. Pedig szinte mindannyian folyamatosan marketing-tevékenységet folytatnak, csak lehet, hogy nem tudnak róla. A következetlen felhasználás pedig összekavarja a dolgokat…

Ezt a cikkemet egy munkaerő-közvetítő és kölcsönző cég vezetőjével történt megbeszélésem ihlette, nálam itt telt be a pohár:

 

 Én: „Látom a weblapjukon, hogy Önök a munkaadóknak nyújtott szolgáltatásai között szerepel bérszámfejtés, HR tanácsadás, könyvelés és adóügyi szolgáltatás, pályázatírás, munkaügyi kialakítás, stb, de nincsen marketingstratégiai elemzés, vagy marketingszolgáltatás. Van ennek valami különösebb oka?

 

 Ügyvezető: „Az az oka, hogy mi marketinggel nem akarunk foglalkozni.

 

 Én: „Hogyhogy?

 

 Ügyvezető: „Nézze, mi HR szakemberek vagyunk, a REKLÁM nem a mi szakterületünk.

 

 Hát…, remélem, nem minden HR szakember ilyen…

 

Nézzük tehát, mi is a marketing és mire jó – csak így közérthetően:

 

 A marketing egy piac-és/vagy vevőközpontú szemlélet, egy átfogó gondolkodásmód, ami biztosítja, hogy termékünk, szolgáltatásunk vagy teljesítményünk (elsősorban) a befogadó, vagy felhasználó szempontjából minél hasznosabb és értékesebb legyen. Ez magában foglalja a termékötleteket, termékfejlesztést, árazást, értékesítést, promóciót. (termék=kínálat)

 

A marketingstratégia pedig egy olyan átfogó elemzési rendszer, amin keresztül a marketing szemléletét a gyakorlatba át lehet ültetni.

Egy olyan stabil elemzési és döntési alapot biztosít a vállalkozás vezetőjének, mellyel döntően befolyásolja cégének versenyképességét. Hasznos információkat és megoldásokat nyújt többek között a következőkről: céget körülvevő piaci, gazdasági, szociális, technológiai környezet. A cég képességei (erősségek, gyengeségek, lehetőségek, veszélyek). Versenytársak, versenykörnyezet, helyettesítő és kiegészítő termékek. Vásárlók, vevői elvárások, elégedettség, panaszok, kiszolgálás. Termék-, ár-, értékesítés-, promóciópolitika. Különböző piaci helyzetekben választható vállalati stratégiák, jövőkép és stratégiaalkotás.

 

A reklám a marketingen belül „csak” a promóció egyik eszköze a PR (közönségkapcsolatok), az eladásösztönzés és személyes eladás mellett. Láthatjuk, hogy a reklám a marketingstratégiának egy igen kis szelete, mondhatni a komplett marketingstratégia megvalósításának egyik segédeszköze. 

 

Vannak szituációk, amikor szükség van reklámra, de a vállalkozás valódi versenyképességét a marketing átfogó szemléletével vizsgálhatjuk, és a marketingstratágia módszereinek vezetői alkalmazásával javíthatjuk igazán!

 

  

 

Kádas Miklós

Kisvállalkozások versenyképességével és marketingstratégiájával kapcsolatban, valamint üzleti és vezetői kérdésekben szívesen állok rendelkezésre a következő elérhetőségeken:  

Tel.: 36 20 961 3902,

www.kdsm.hu