Üdvözöljük a

A válságos időszak két legfontosabb teendője - Cikk a magyar mikro-vállalkozások versenyképességéről

honlapján!

-

Kamarai rendezvények

<< 2018 Július >>
KeSzeCsüSzoVa
      1
2345678
9101112131415
16171819
20
2122
23242526272829
3031     

Megyei Fejlesztési és Képzési Bizottság

Pályaválasztási tanácsadás

A válságos időszak két legfontosabb teendője - Cikk a magyar mikro-vállalkozások versenyképességéről

Szerző: Sebestyénné Mészáros Eszter | 2011. január 1.

Vezetőként a csökkenő kereslettel, bevétellel és profittal, „kezelhetetlen” alkalmazottakkal, egyre többet kívánó és elégedetlen vevőkkel, fel-felbukkanó versenytársakkal és (látszólag) megmagyarázhatatlan gazdasági és piaci eseményekkel való találkozás nem kellemes élmény. A válságos időszak erre még rátesz egy (öt?) lapáttal.

 

 

Gondoljunk csak arra, hogy ez lehetőség is egyben, mivel a vásárlók még szűkösebben rendelkezésre álló anyagi forrásai megfontoltabb vásárlói döntéseket eredményeznek, így ugyanazért az árért jobbat, többet, szebbet, „tutibbat”, és mindenképp valami pluszt várnak.

 

Azok a cégek, akik nem elég hatékonyan, céltudatosan és eredményesen használják ki saját erőforrásaikat, alulmaradnak a vevőkért folyatatott versenyben. A válság velejárója tehát, hogy tisztul a piac!

 

A vállalkozás tulajdonában lévő szellemi és tárgyi eszközök (tehát ember és gép) hatékony és céltudatos felhasználása az egyik döntő szempont.

 

1.     feladat tehát: figyeljünk jobban magunkra!

 

Mivel a ma érvényes (és egyre erősödő) trend szerint mindent a vásárló és az ő döntései mozgatnak, következetesen figyeljük a vevőinket, amint az üzletünkben viselkedik, amit mond, amit kérdez, amilyen válaszokat kap(hat), és persze, hogy mennyire elégedett. Rengeteg hasznos információ rejlik a vásárlók fejében!

 

2.     feladat tehát: figyeljünk jobban a vevőinkre!

 

A mikro-vállalkozások vezetőinek sokkal súlyozottabb szerepe van, mint a nagyobb cégeknél, ami ugyan megerőltető, de hatalmas előny is egyben! A vezető így sokkal rugalmasabb, vevőcentrikusabb lehet, és ami talán a legfontosabb, teljes körű döntési helyzetben van, vagyis képes (lehet) a változtatásra!

 

Mai javaslatom:

 

Ne várjunk semmire, hanem következetesebben figyeljünk oda, kezdésképpen erre a két területre.

 

 

Meglátják, meglesz az eredménye!

 

Tudatos marketinget, eredményes munkát és sok mosolyt kíván az oldal szerkesztője:

 

 

Kádas Miklós 

 Független vállalkozásfejlesztési

tanácsadó