Üdvözöljük a

Németországi kisvállalkozás - tapasztalatok, tanulságok! - cikk a KEMKIK Vállalkozásfejlesztés-Marketing oldalról

honlapján!

-

Kamarai rendezvények

<< 2018 Május >>
KeSzeCsüSzoVa
 123456
78910111213
141516171819
20
21222324252627
28293031   

Megyei Fejlesztési és Képzési Bizottság

Pályaválasztási tanácsadás

Németországi kisvállalkozás - tapasztalatok, tanulságok! - cikk a KEMKIK Vállalkozásfejlesztés-Marketing oldalról

Szerző: Sebestyénné Mészáros Eszter | 2011. augusztus 9.

Az alábbiakban a Vállalkozásfejlesztés-Marketing témában   külföldön szerzett tapasztalatok alapján készült legújabb cikkünket olvashatja. 

Egy németországi kisvállalkozást látogathattam meg a cég egyik tulajdonosával meglévő személyes kapcsolatom jóvoltából, és volt szerencsém marketing szempontból vizsgálni a cég működését, céljait, menedzsment-eszközeit.

Habár tudom-tudjuk, hogy a németországi piaci körülmények és vevők az itthonihoz képest mások, mégis szeretném Önökkel a néhány hasznos tapasztalatot  és érdekességet megosztani, melyekből reményeim szerint ötletet és motivációt meríthetnek saját cégükre vonatkozóan.

Meggyőződésem, hogy nem annyira nagy a különbség, csak az üzletmenet lényeges pontjain átlagosan jobban teljesít mindenki – és ennek globális eredménye a német gazdaság erejében mutatkozik meg!

A meglátogatott cégről…egy profin felszerelt autójavító műhely, ránézésre akár lehetne nálunk is!

Profil: márkától független autójavítás, karosszéria lakatolás, javítás, fényezés, autómentés, vizsgáztatás, autóápolás

Dolgozók száma: 10 fő (3 tulajdonos, 5 alkalmazott, 2 tanuló

Szervezeti felépítés, a dolgozók megoszlása, (ez már önmagában tanulságos!!!):

        javító részleg: 4 fő (1 tulaj, 2 alk., 1 tanuló)

        karosszéria-javítás részleg: 3 fő (1 tulaj, 1 alk., 1 tanuló)

        fényezés részleg: 2 fő (1 tulaj, 1 alkalmazott)

        titkárság, adminisztráció: 1 fő alkalmazott

Nézzük az Önnél is könnyen alkalmazható tapasztalatokat:

* Az Ügyfeleknek mindenki köszön és mosolyog. Senki és semmi nem olyan fontos, mint az Ügyfél és az Ő elégedettsége!

* Ha érkezik egy új ügyfél, azonnal észreveszik, köszönnek és fél percen belül megszólítják (türelmet kérnek, leültetik, stb… de a lényeg, hogy a vevő információt kap a folytatásról)

* Nagyon jó a munkaszervezés, minimális üresjárat van. Ha valaki végzett, azonnal megy a vezetőhöz és kapja a következő munkafeladatot. Láthatóan motiváltak, de nem a pénz miatt (németországi viszonylatban átlagos a bérük)

* Az alkalmazottak nem tárgyalnak ügyféllel

* A dolgozók sietve, tempósan közlekednek, érezni a műhely ritmusát.

* Igen magas a szakmai színvonal, a vezető munkatársak rendszeresen részt vesznek szakmai továbbképzésen, nyilvánvalóan „kisujjukban” van a szakma.

* A tanulónak az alkalmazottak közül kinevezett dolgozóval mentori kapcsolata van, ő felel érte, tőle kap feladatokat. Ha elakadnak, a részlegvezetőhöz (aki tulajdonos) fordulnak.

* A profit jó részét a működési hatékonyság fejlesztésére, műszaki fejlesztésre fordítják

* A műhely aktív kapcsolatot ápol nem csak a környező kisebb műhelyekkel, hanem a környék összes (!) márkaszervizével.

* Az alkatrészellátó cégekkel aktív szakmai kapcsolat van, közösen vesznek részt szakmai rendezvényeken.

* Nem csak az adott problémára összpontosítanak, hanem a problémához kapcsolható egyéb meghibásodásokra is,

valamint azokra, melyekről nem volt szó, de az autó átvizsgálása során felszínre kerültek.

* Minden esetben javasolnak, vagy a vevő figyelmébe ajánlanak legalább egy olyan terméket vagy szolgáltatást,ami szorosan kapcsolódik a javításhoz, vagy az autó közvetlen használatához. (magyarul a felhasználó fejévelgondolkodva „továbbgondolják” az aktuális helyzetet, ezzel növelve az értékesítési volument) stb-stb.

Ezeket véleményem szerint gyorsan és könnyen adoptálni lehet bármely cégre, terméktől és szolgáltatástól függetlenül.

Ha bővebben érdekli Önt bármelyik téma, vagy a látogatásom bármely részlete, jelezze nekem,készségesen belemegyek mélyebben Önnel együtt gondolkodva, hogy hogyan lehetne az Ön cégénél hasonló hatékonyságot elérni.

 Még néhány érdekesség, ami azért még nálunk nem nagyon működne:

(!) Az ügyfelek a számlát 8 napos átutalási határidővel kapják – a helyszínen kevés kp-mozgás van, fizetési probléma nincs

(!) Az ügyfélnek csak egy kapcsolata van a műhellyel, a részlegvezető (aki az egyik tulaj! lásd szervezeti felépítés feljebb!)

(!) Az autók vizsgáztatása a helyszínen történik, a vizsgabiztos megy műhelyről műhelyre-adott időben.

(!) Feszes céghierarchia van még ilyen kisvállalkozásnál is. Mindenki tudja, hogy ez üzlet és munka!

(!) Minden ügyféllel beszélgetnek kicsit (nem csak a kiemeltekkel). Az ügyfél valóban azt érezheti, hogy nem ő tesz szívességet,

hogy idehozta az autóját, hanem a műhely hálás azért, hogy a Vevő őt választotta, és megtesz mindent annak érdekében, hogy a Vevő ugyanide hozza az autóját legközelebb is.stb-stb. 

Amint láthatják, a marketing nem (csak) reklám, sokkal inkább vevő-és piacközpontú szemlélet,és ez független az adott piactól, vagy vevőkörtől!

Ki kell alakítani, és alkalmazni kell!

Garantált versenyképesség-növelés!

Tudatos marketinget, eredményes munkát és sok mosolyt kívánok!

Kádas Miklós, független vállalkozásfejlesztési tanácsadó

Tel.: 36 20 961 3902, iroda@kdsm.hu, www.kdsm.hu